
Genel Müdürlüğümüz tarafından yürütülen ABİDE MESLEK Projesi kapsamında, mesleki alanlara özgü değerlendirme çerçevesi geliştirilmesine yönelik ikinci çalıştay Giresun Uygulama Otelinde gerçekleştirildi.
Çalıştaya, millî eğitim uzmanları ve öğretmenlerden oluşan katılımcı grubu iştirak etti. Motorlu Araçlar Teknolojisi ile Yiyecek ve İçecek Hizmetleri alanlarına odaklanılan çalıştay süresince; bağlam, süreç, yetkinlik ve alan bilgisi başlıklarında çok yönlü içerik analizleri yapıldı ve bu bileşenler arasında ilişkilendirme çalışmaları yürütüldü.
Programın açılışında, Araştırma-Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı Sayın Oktay KILIÇ, projenin mesleki eğitimde yetkinliklerin izlenmesi ve geliştirilmesi yönüyle taşıdığı önemi vurgulayarak çalıştaya dair beklentileri dile getirdi.
Beş gün süren çalıştay boyunca katılımcılar, izleme ve değerlendirme sistematiğinin temelini oluşturacak nitelikte kapsamlı çalışmalar gerçekleştirdi. İlk olarak alan ve dal tanımları, mevcut müfredat ve uygulamalarla uyumlu olacak şekilde ulusal ve uluslararası standartlar doğrultusunda yeniden yapılandırıldı. Devamında mesleki süreçler tanımlanarak süreç haritaları oluşturuldu ve her bir sürece ilişkin yetkinlikler detaylı biçimde belirlendi. Her iki meslek alanına özgü alan bilgileri sınıflandırıldı. Ayrıca eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında uzman millî eğitim uzmanları tarafından her alan için her biri senaryo temelli olmak üzere çoktan seçmeli, açık uçlu, dijital simülasyon ve performansa dayalı soru hazırlama eğitimi verildi. Soru/görev türlerine yönelik örnekler geliştirildi. Geliştirilen sorular, puanlama kriterleri açısından değerlendirilerek örnek puanlama uygulamaları yapıldı. Son olarak, alanlara özgü yeterlik düzeyleri tanımlanarak bu düzeylere ait açıklayıcı anahtar ifadeler belirlendi.
Daire Başkanı Sayın Oktay KILIÇ, çalıştay alanını ziyaret ederek yürütülen çalışmalara ilişkin katılımcılardan bilgi aldı. Katkılarından dolayı tüm katılımcılara teşekkürlerini iletti ve sürecin sahada uygulanabilirliği bakımından taşıdığı stratejik önemi vurguladı.
ABİDE MESLEK Projesi ile mesleki eğitimin izleme ve değerlendirme boyutuna yapılandırılmış bir sistem kazandırılması ve uygulamaya dönük geçerli ve güvenilir ölçme araçlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca ABİDE MESLEK Projesi kapsamında hazırlanan değerlendirme çerçevesinin taslak hâlinin Ekim ayı içerisinde kamuoyuyla paylaşılması planlanıyor.